Wycieczka szkolna do Wieliczki - Krakowa

W dniu 17 czerwca uczniowie klas I – III  Szkoły Podstawowej w Cisiu  wybrali się na wycieczkę szkolną. Pierwszym celem wycieczki było zwiedzenie zabytkowej i pięknej kopalni soli położonej pod Krakowem – Wieliczce. Nasza trasa wycieczki przebiegała szlakiem o nazwie „Śladami legend wielickiej kopalni”Jej początek zaczyna się w szybie Daniłowicza. To tutaj poznaliśmy swojego przewodnika, który podczas wędrówki opowiadał nam o historii i tajemnicach Kopalni, o rządzących nią siłach przyrody i etosie ciężkiej pracy wielu pokoleń górników. Schodząc coraz niżej odwiedziliśmy niezwykłe miejsca, zobaczyliśmy wspaniałe maszyny i narzędzia górnicze. Poznaliśmy także inną stronę Kopalni. Legendę księżnej Kingi, która przyniosła bogactwo soli na polską ziemię. W połowie szlaku ujrzeliśmy dedykowaną jej cudowną kaplicę i zdobiące ją jedyne w swoim rodzaju solne dzieła sztuki. To tutaj wszyscy mogliśmy uwieńczyć naszą wycieczkę na pamiątkowym zdjęciu. Oprócz tego atrakcją zwiedzania naszej trasy było odwiedzenie siedziby ducha kopalni – Skarbnika. To on dla dzieci przygotował ciekawe drużynowe konkurencje inspirowane dawnymi pracami górniczymi oraz rozwiązywanie quizów. Na zakończenie każdy uczestnik otrzymał pamiątkowy dyplom i bryłkę soli. Następnie udaliśmy się do Krakowa, gdzie swoje kroki skierowaliśmy w stronę Smoka Wawelskiego. Po wizycie u „ Smoka”, przeszliśmy na Rynek Krakowski, gdzie każdy mógł nabyć pamiątki, zjeść lody, przejechać się bryczką, zwiedzić Sukiennice, Kościół Mariacki oraz zobaczyć konną paradę średniowiecznych rycerzy. Po tak dużej dawce wrażeń, w doskonałych humorach, wróciliśmy do domów.